Glasverzekering

Heeft u een glasverzekering via ons? Dan kunt u schade aan glas melden bij Glastotaal Beheer. Zij maken een afspraak om uw glas te maken.

Veel gevraagd over Glasverzekering

Wat kan ik doen bij glasschade?

Glasschade is natuurlijk vervelend en kan ook gevaarlijk zijn. Kijk hieronder wat u kunt doen bij glasschade in uw eigen woning en bij glasschade in de algemene ruimte van uw woongebouw.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

U bent verzekerd tegen glasschade als u een glasverzekering heeft. U ziet dat in uw huurcontract. U heeft dan via ons een glasverzekering bij Glastotaal Beheer. Hiervoor betaalt u € 1,50 per maand.

U bent verzekerd voor:

  • glasbreuk in buiten- en binnenramen, die dienen tot lichtdoorlating
  • lekkage en blindslag (waas) in isolatieglas

Heeft u geen glasverzekering via ons? Dan kunt u hier contact met ons opnemen en aangeven dat u graag glasverzekering wilt hebben via Mitros. Geef daarbij ook uw e-mailadres en telefoonnummer door. Er wordt contact opgenomen voor het maken van een afspraak. Eerst moet namelijk bekeken worden of de ruiten in uw woning onbeschadigd zijn. Als blijkt dat er al beschadigingen zijn moeten deze eerst op uw kosten gerepareerd worden.

Let op: heeft u zelf een inboedelverzekering afgesloten? Neem dan eerst contact op met uw eigen verzekeraar. Deze betaalt misschien de kosten van het repareren van glas.

Kan ik bij jullie een glasverzekering afsluiten?

Ja, dat kan. U kunt bij ons een glasverzekering aanvragen als u nog niet via ons verzekerd bent.

Voordat u een verzekering bij ons afsluit, controleren wij eerst in uw woning of het glas nog in goede staat is. Als er dan glasschade in uw woning is, moet u die schade eerst zelf laten repareren. U betaalt de kosten voor de reparatie zelf. Als de schade hersteld is, kunt u bij ons een glasverzekering afsluiten. U kunt hier contact met ons opnemen. Geeft u dan aan dat u een glasverzekering af wilt sluiten en laat ons alstublieft ook het telefoonnummer en e-mailadres waarop we u kunnen bereiken weten.

Ik heb een rekening gekregen van een glasbedrijf. Betaalt Mitros de rekening?

Soms wordt er bij glasschade een noodoplossing geplaatst totdat de ruit vervangen wordt. Het komt voor dat er een ander glasbedrijf is ingeschakeld dan onze vaste glaszetter. U ontvangt dan een rekening van het glasbedrijf dat de noodoplossing heeft geplaatst.

Wat kunt u doen?
1. Hebt u een glasverzekering via Mitros? Dan bent u verzekerd bij Glastotaal Beheer. U ontvangt dan geen rekening van de reparatie.
2. Hebt u geen glasverzekering? Dan moet u zelf de rekening betalen.
3. Hebt u wel een glasverzekering, maar niet via Mitros? Informeer dan bij uw eigen glasverzekering of ze de rekening vergoeden en hoe u dit regelt.

Let op: Is uw ruit nog niet vervangen voor een nieuwe ruit? Laat het vervangen van de ruit dan verlopen via de vaste glaszetter van het glasbedrijf. Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met Glastotaal Beheer, bereikbaar op 0800 - 452 72 34. Zo voorkomt u dat u een 2e rekening van een ander glasbedrijf krijgt.

Tip: Wilt u een glasverzekering via Mitros afsluiten? Dan kunt u hier uw een aanvraag indienen voor een glasverzekering.

Er is nieuw glas geplaatst in mijn woning. Het schilderwerk is beschadigd. Wat kan ik doen?

Als er bij het plaatsen van nieuw glas in uw woning schade ontstaat aan het schilderwerk aan de buitenzijde, dan kunt u dit doorgeven aan de Glastotaal Beheer. Zij kunnen ervoor zorgen dat er een schilder komt om de glaslatten aan de buitenkant bij te schilderen.

U kunt de schade doorgeven via telefoonnummer 0800 - 452 72 34.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

  • Chat ons

    Stel uw vraag via de chat rechtsonder op deze website en u krijgt op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

  • WhatsApp

    Stuur ons een bericht op 06 23 82 44 84. Wij helpen u binnen 2 minuten op werkdagen tussen 8.30 uur - 17.00 uur.

    WhatsApp ons