Werk aan de buitenkant van uw huis of complex

Veel gevraagd over Werk aan de buitenkant van uw huis of complex

Wie kan ik bereiken als ik vragen heb?

Klik hiervoor op het kopje ‘contactgegevens’ op deze pagina. U vindt hier de contactgegevens van Mitros én van de bedrijven die het werk uitvoeren.

Welke kleur krijgt mijn voordeur en/of kozijnen?

U krijgt de mogelijkheid om te kiezen welke kleur uw voordeur en/of kozijnen krijgen. Hierbij geldt: de meeste stemmen gelden. Ruim voordat wij uw woning komen schilderen, ontvangt u informatie hoe u uw stem uitbrengt. Uiteraard informeren wij u over welke kleur het uiteindelijk wordt.

Op welke dagen, tijdstippen worden de werkzaamheden uitgevoerd?

Onze vakmensen voeren de werkzaamheden uit op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 07.15 en 16.15 uur.

Wat wordt er van mij verwacht tijdens de werkzaamheden?

Wij vragen u om:

  • thuis te zijn als onze vakmensen uw woning schilderen. Om de ramen en deuren open te maken zodat de verf goed droogt. Kunt u, of iemand anders namens u, niet thuis zijn? Dan ontvangen we graag de sleutel;
  • voor- en achtergevel van uw woning vrij te maken door uw spullen minimaal 1,5 meter van de gevel af te zetten. Denk hierbij aan tuinmeubelen en plantenbakken. Zo zorgt u voor voldoende werkruimte (en ruimte om de steiger te plaatsen);
  • raambekleding voor ramen en deuren tijdelijk te verwijderen. Dit voorkomt schade en verfvlekken;
  • zelf aangebrachte spullen van uw voordeur te verwijderen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een naamplaatje of krans;
  • voorzieningen te treffen voor uw huisdier(en) of ze veilig weg te houden bij de werkzaamheden;
  • kostbaarheden op te bergen op een veilige plaats;
  • u aan gemaakte afspraken te houden en deze het liefst niet te verzetten.

Wanneer worden de steigers geplaatst?

Zodra de planning voor uw woning bekend is, ontvangt u hierover persoonlijk informatie. Wij informeren u altijd wanneer wij starten met het schilderen en ook wanneer de steigers worden geplaatst.

Kan ik mijn woongebouw bereiken tijdens de werkzaamheden?

Tijdelijk minder parkeerplek

Er wordt een bouwplaats ingericht op het parkeerterrein van uw woongebouw. Deze bouwplaats bestaat onder andere uit een schaftkeet en toilet voor de vakmensen, een afvalcontainer, opslagcontainers soms een bouwkraan. Wij vragen u vanaf <datum> deze parkeerplaatsen vrij te houden en uw auto tijdelijk ergens anders in de wijk te parkeren.


Er is tijdelijk meer parkeeroverlast en verkeershinder

Dit komt niet alleen door het inrichten van de bouwplaats. Er zijn dagelijks veel medewerkers aan het werk om de werkzaamheden uit te voeren. Zij komen met auto’s en bussen naar het werk. Daarnaast is er bouwverkeer door het laden en lossen van materialen.

Welke overlast kan ik hebben van de werkzaamheden?

Overlast proberen wij zo veel mogelijk te voorkomen. Tijdens de werkzaamheden ervaart u geluid en stof van schuren. En als de ramen en deuren op een kier staan ervaart u tocht of kou. Ook kunt u overlast bij het opbouwen van de steigers ervaren. Er hangt een doek aan de steigers dat mogelijk kan klapperen door de wind. We vragen uw begrip hiervoor.

Wat kan ik doen als ik 's nachts werk en overdag slaap?

Wij denken graag met u mee. Neemt u hiervoor contact op met de uitvoerder of bewonersbegeleider.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn spullen of aan mijn woning?

Wij doen er alles aan om schade aan uw spullen of woning te voorkomen. Toch kan er iets gebeuren. Als dat zo is, meldt dit dan binnen 48 uur via onze uitvoerder Gerrit Oskamp of bewonersbegeleider Rachel van Klooster. Dit kan in de chatomgeving, per mail of telefonisch. Ook kunt u uw schade melden bij Maikel Hoogenboom van Mitros.

Wanneer onze medewerkers op uw verzoek uw spullen verplaatsen, gebeurt dit op uw eigen risico. Dit betekent dat u ons niet aansprakelijk kunt stellen voor schade die ontstaat tijdens het verplaatsen van uw spullen. Deze schade wordt niet vergoed.

Het lukt mij niet zelf om de voorbereidingen te doen. En nu?

Als het u niet zelf, of met hulp van familie of vrienden, lukt om spullen en/of apparatuur te verplaatsen, geef dit op tijd aan bij de uitvoerder of bewonersbegeleider. Zij denken graag met u mee over een oplossing.

Ik heb huisdieren en/of kleine kinderen. Waar moet ik rekening mee houden?

Zorg dat zij onder uw toezicht blijven en houd ze veilig weg bij de werkzaamheden. Het is mogelijk dat uw huisdieren of kinderen bij enkele werkzaamheden hinder van geluidsoverlast of trillingen ervaren. Let op: De vakmensen ruimen de werkplek op en laten de omgeving netjes achter. Toch vragen wij u op te passen voor achtergebleven materiaal. Denkt u hierbij aan spijkers en/of houtsnippers.

Ik vind het niet nodig dat mijn woning geschilderd wordt. Moet ik hieraan meewerken?

Wij vinden het belangrijk dat onze woningen goed onderhouden zijn en blijven. Als huurder bent u verplicht om mee te werken aan de onderhoudswerkzaamheden aan uw woning. Dit staat ook beschreven in uw huurcontract.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de oplevering van het werk?

Als u niet tevreden bent, laat dit ons gerust weten via de chat, via mail of per telefoon. Stuurt u ook gerust een foto mee zodat wij zien waarover u niet tevreden bent. 

Kan ik een vergoeding ontvangen voor de overlast die ik ervaar?

Nee, er is geen vergoeding voor de overlast. Helaas ervaart u tijdens het onderhoud overlast van de werkzaamheden. Wij vragen uw begrip hiervoor. We doen ons best om de overlast tot een minimum te beperken.